Betingelser

Betaling med Klarna.

Vi benytter Klarna i vårt kasse system. Alle betalinger i butikken går via Klarna sitt sikre system og dine opplysninger er ikke synlige for oss, utover det som er nødvendig for at kunne sende varene til deg. Mulige betalingsalternativer er faktura, delbetaling eller betaling med kort.

Når du betaler via Klarna fyller du enkelt inn opplysningene dine. Godkjenn deretter ordren ved at trykke på "Fullfør kjøp" knappen. Du vil heretter få opp alternativer til betaling f.eks om du ønsker å betale med kort eller delbetale kjøpet ditt. Vi har ingen gebyrer på kjøp uansett hvilket alternativ du velger. 

Om du i betalingsprossenen ikke ønsker at oppgi fødselsnummer til Klarna, er det link med teksten "jeg ønsker ikke oppgi personnummer" Trykk på denne. Da er det bare å fylle inn navn, adresse og du går deretter direkte til kortbetaling.

Om du ønsker betaling med faktura er det bare å fylle inn opplysningene Klarna ber om og deretter trykke fullfør kjøpet. Deretter vil du ha mulighet for å endre betalingsmetode i tilfelle du ønsker det. Om ikke Klarna godkjenner deg for fakturabetaling, får du beskjed om dette og du kan da fortsette betaling uten å oppgi fødselsnummer i stedet. Da går du direkte til kortbetaling.

Det første du må gjøre ved betaling i butikken er at taste inn postnummeret ditt. Da blir flere fraktmuligheter synlige for deg. Som standard har vi pakke med sporing til kun Kr. 59,- uansett mengde du bestiller. Les mer om frakt under.

Når du har  gjennomført kjøpet ditt vil du motta ordrebekreftelse på epost adressen du oppga i kassen.

Har du problemer med betaling i kassen eller bare spørsmål du ønsker svar på før du bestiller hos oss, er du hjertlig velkommen til at kontakte oss. Vi skal hjelpe deg så godt vi kan.

 

Betaling med Paypal:

Du kan betale med Paypal kontoen din i butikken vår. Velg Paypal ved utsjekk i kassen og tast deretter inn postnummeret ditt. Da får du opp flere valgmuligheter for levering. Tast deretter inn dine opplysninger og godkjenn kjøpet. 

Alle betalinger med Paypal går via Paypal sine egne sikre systemer og ingen opplysninger du oppgir er synlige for oss. Vi får kun de opplysninger som er nødvendige for å kunne levere den riktige vare til riktig adresse.

Med Paypal konto er det både sikkert og enkelt å handle på nett. Knytter du opp bankkortet ditt mot Paypal kontoen din, er du sikret enkel betaling uten å måtte inntaste alle dine opplysninger hver gang du handler på nett.

 

Frakt

Vanlig pakke med sporing:

Vi har valgt å kjøre fast lav pris på alle våre forsendelser uansett hvor mye du handler. Fraktprisen er Kr. 79,- og handler du for Kr. 850 eller mer, får du automatisk gratis frakt. 

Ved utsjekking i kassen må postnummer tastes inn uansett hvilken fraktmetode du foretrekker. Dette er som et ledd i kassesystemet hos Klarna for at lage en komplett ordrebekreftelse med alle opplysninger som eventuelt også må brukes i forsendelsen. Som standard er pakke med sporing til Kr. 79,- men dette kan du endre etter å ha tastet inn postnummer om ønskelig. Fraktpris er alltid synlig i kassen vår.

Vi sender alle pakker med sporing, medmindre det er veldig små og billige produkter. Sporingsnummer sendes til epost adressen du oppga i kassen når varen er pakket og klar for avsending. Våre leveranser leveres med Bring/Posten enten i postkasse eller på nærmeste postkontor eller post i butikk.

Normalt tar det 1-5 hverdager før du har varene dine.

 

Posten - Levering på dør:

Før du velger alternativet levering på dør bør du sjekke om posten/bring leverer på dør i ditt område. Det er dessverre ikke noe Bra&Billig har innflytelse på. Følge denne linken til postens side om hjemlevering på dør og tast inn postnummret ditt i boksen til høyre. Da får du til svar om de leverer på dør i området du bor i.

 Om posten leverer på dør i området ditt kan du rolig velge dette alternativet i kassen vår. Posten leverer på dør Man-Fre mellom kl. 17:00-21:00. Det tar normalt ca 2 hverdager før du har pakken din. Du vil få beskjed direkte fra posten om ca leveringstid og bli oppringt også ca 30 minutter før posten kommer på døren. Det er derfor viktig ved dette alternativet, at oppgi telefonnummer i betalingsprosessen, sådan at posten kan kontakte deg for levering.

 Sporingsnummer blir også sendt til din epost adresse når vi behandler ordren din. Skulle du av uvisse årsaker ikke være hjemme når pakken blir forsøkt levert og vi ikke når deg på telefon, blir pakken din levert på nærmeste postkontor og du må da hente den ut selv.

Har du bestilt levering på dør, uten å sjekke om det er mulig med dette alternativet, og posten ikke leverer på dør hos deg, kontakter vi deg når vi behandler ordren din. Vi lager da om fraktalternativ til vanlig pakke med sporing og returnerer mellomlegget til deg. Du vil få beskjed om dette før vi foretar oss noe.

 

Hente selv på vårt lager (2165 Hvam) etter avtale:

Bor du nærme vår lager og har lyst at hente dine varer selv, er du hjertlig velkommen. Det må dog avtales tid med kundeservice for avhenting da lager ikke er fulltidsbemannet. Det er mulig med avhenting stort sett på alle hverdager og noen ganger også Lørdager og Søndager om ønskelig.

For å avtale tid kan du kontakte oss på kundeservice@braogbillig.no eller på tlf. 477 17 150. Du kan også benytte dette kontaktskjema om ønskelig

 

Angrerett/åpent kjøp:

Hos Bra&Billig har du 30 dagers åpent kjøp eller angrefrist. Angreskjema er vedlagt din ordrebekreftelse som du mottar etter du har fullført kjøpet ditt. Angrer du kjøpet ditt umiddelbart etter du har handlet er det best å ta kontakt med en gang. Da rekker vi kanskje å annulerer ordren din før den sendes. Dette er billigst for både deg og oss. 

Har du først mottatt varene dine og ønsker å returnere disse, fyller du ut det vedlagte angreskjema og returnerer pakken til oss. Pakken skal ikke sendes i oppkrav, da disse ikke blir hentet ut. Etter vi har motatt returen ubrukt og i original emballasje returnerer vi kjøpssummen til deg uten ytterligere krav. Ved bruk av angrerett må kjøper bekoste frakten selv.

 

Reklamasjon:

Mottar du en vare fra oss som er defekt, må du ta kontakt med vår kundeservice raskest mulig. Ikke send varen i retur før du har hatt kontakt med oss. Viser det seg at du faktisk har en defekt vare kan du få tilsendt en returetikett fra oss som du kan bruke for å returnere varen. Dette koster deg selvsagt ingenting.

Kundeservice kan kontaktes på kundeservice@braogbillig.no eller Tlf: 477 17 150 - Får du ikke svar på telefon med en gang er det fint om du sender en epost til oss. Vi kan være på lageret uten mulighet for å svare her og nå. Sender du epost svarer vi i løpet av 1-2 timer og det er fint om du oppgir telefonnummer hvor vi kan kontakte deg og eventuell ordrenummer. Da kan vi hjelpe deg raskt og effektivt.

 

Generelt

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Partene

Selger

Firmanavn: Bra&Billig.no v/ Butler Invest
Kontaktadresse: Kongsvingervegen 1525, 2165 Hvam
E-post: kundeservice@braogbillig.no
Telefon: 477 17 150
Organisasjonsnr.: 893554912

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift om ikke kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til utlandet, Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.)

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Levering m.v.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen eller e-post som følger med ordrebekreftelse, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

 

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende kravdirekte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikkekan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

 

Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreveavtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt "Kjøperens rettigheter ved forsinkelse" og "Kjøperens rettigheter ved mangel".

Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gikjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Cookies

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

13) Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.